I allt mediebrus runt omkring oss är det inte helt lätt att sticka ut, som företag, som person, som organisation eller vad det nu än kan vara. Samtidigt kämpar många med att hitta säljargument som överträffar konkurrenterna, eller skönhetsingrepp som gör att du blir lite snyggare än din väninna varje gång. För företagen är det smart marknadsföring som gäller för att kunna synas i bruset, men inte det heller är särskilt lätt. Varför kom jag att tänka på detta? Kanske för att jag satt och funderade en kväll på att jag alltid har köpt mina träningskläder från Stay in Place, jag har sedan länge tillbaka redan valt vart jag vill handla mina träningskläder. Undrar just hur många som är som jag?
Stay In Place …
… har en särskild plats i mitt hjärta, skojar bara, dom har en särskild plats i min garderob i alla fall sedan 20 år tillbaka. Det var faktiskt min egen mamma som introducerade Stay In Place för mig på högstadiet. Det var ungefär då som jag kom på att jag inte kunde klara mig utan sport-bh längre på idrottslektionerna och började tycka det var pinsamt när vi plötsligt fick en manlig idrottslärare. Min mamma köpte sin egen sport-bh på Stay In Place första gången typ 1990 eller något och var så supernöjd med den så att hon knappt provade någon annan efter det. Man skulle väl kunna säga att jag ”lånade” mammas sport-bh i början när jag hade panik och sedan fick jag en egen.
Sport-bh & träningskläder
Stay In Place var faktiskt först (tror jag) med att lansera en sport-bh i Sverige och det var ungefär då som min mamma köpte en från dom. Efter att ha provat både deras sport-bh:ar och även ganska många olika träningskläder så är jag helt övertygad om att dom verkligen kan det där med att ”hålla saker på plats” och därför kommer jag nog att fortsätta handla av dom för då vet jag att jag blir nöjd och att allting passar. Varför bryta ett vinnande koncept?